Tijdens de oplevering was het super weer... - Reisverslag uit Velserbroek, Nederland van Rick en papa Hans Glas - WaarBenJij.nu Tijdens de oplevering was het super weer... - Reisverslag uit Velserbroek, Nederland van Rick en papa Hans Glas - WaarBenJij.nu

Tijdens de oplevering was het super weer...

Door: Rick

Blijf op de hoogte en volg Rick en papa Hans

02 April 2010 | Nederland, Velserbroek

Zo... vorige week woensdag 24 maart was het eindelijk zover. Het nieuwe schip lag op ons te wachten...dus bij aankomst meteen aan boord en daar kregen we de keuze! Uitleg binnen of eerst varen? Hahahaha dus dat was een moeilijke!!!
We zijn dus echt noodgedwongen begonnen met varen ;-)
Met de foto's als bewijs...tijdens de oplevering was het erg aangenaam weer met denk de eerste keer boven de 10 graden in 2010...
Het was erg leuk de uitleg bij het schip te krijgen en zijn ook meteen in de middag begonnen met zelf zeilen en varen dus. Wat ook erg leuk was, was bij de eerste noemenswaardige golven, mijn neefje zijn opmerking ; Nog een keer!!!! Dus die is ook besmet met het water virus...en totaal niet bang!
Zijn hem tevens meteen aan het aanleren dat hij altijd zijn zwemvest op de haven moet dragen en op de boot altijd gezekerd moet zijn met een lifeline aan de boot. Tot dusver is het bij muiten gebleven om die stomme lijn...
In de ochtend hebben we dus gevaren en in de middag de papier winkel en de boot doorlopen.
Afgelopen dagen zijn we best veel bezig geweest met de boot en ondertussen ligt deze dan ook in IJmuiden in Seaport Marina. Woensdag 31 maart is dit gedaan. Was nog een tocht opzich vanuit muiderzand naar ijmuiden, want we hebben regen, veel wind en golven en als je dan denkt dat je er bent hahaha HAGEL zo groot als knikkers van een centimeter...
Wel 'naar' als je bezig bent om je boot aan hogerwal te plakken waar ook de hagel vandaan komt! Rem was ook happy met alle regen en hagel. Bij gebrek aan goede kleding voor hem had hij een skibroek aan... alleen die was niet erg waterdicht.
Met alle gevolgen vandien! Hij is nu al twee dagen doodziek... Beterschap Rem...
Nou de meeste weten dit hele lul verhaal al van het live spreken met zowel Hans als met mij hahaha.
PS We hebben kleine glazen hoor sven! Was erg lekker sappie wat je had voor op de boot... nou ik zal jullie weer even met rust laten...