Ach, ach, ach...wat een zoektocht. - Reisverslag uit Velserbroek, Nederland van Rick en papa Hans Glas - WaarBenJij.nu Ach, ach, ach...wat een zoektocht. - Reisverslag uit Velserbroek, Nederland van Rick en papa Hans Glas - WaarBenJij.nu

Ach, ach, ach...wat een zoektocht.

Door: Rick

Blijf op de hoogte en volg Rick en papa Hans

28 Oktober 2009 | Nederland, Velserbroek

Hallo allemaal,

Ben momenteel bezig met alles wat er moet worden aangeschaft voor de cuarenta y tres...DUS bekers, borden en bestek uitgezocht en aangeschaft en ondertussen al weken in huis.
Ik moet wel toegeven dat het koffiezetterje meer moeite heeft gekost dan dat halen we even hahaha, maar inmiddels is dit apparaat ook al weer even in huis. Nu het wachten weer even is verlengt, met twee weken, heb ik ook weer een beetje meer tijd om dingen uit te vogelen.
Ben namelijk nu bezig om voor alle opvarende een veilig reddingsvest uit te zoeken. Dus heb even gekeken naar tests van de ANWB en kon toen mijn met zorg uitgezochte nummer 1 laten vallen. Deze was niet echt veilig. En dat alleen maar omdat hij je niet op je rug rolt als je van de wereld bent, hahaha. En dat kan best essentieel zijn als je in het water eindigt. Maargoed ben nu eindelijk zover dat ik me even goed heb laten voorlichten over alles wat er is en wat alles inhoudt.
Zo heb je systemen die je zelf moet activeren...(handig als je buitenwesten bent na een zoen van de giek). Dan heb je systemen die en smelt beveiliging hebben. Dat houd in dat als deze nat worden de beveiliging dus smelt en het vest activeert. In het slechtste geval kan dit dus ook bij een hoop buiswater en hoge luchtvochtigheid voorkomen en je dus spontaan met een opgeblazen vest op de boot zit. Toch is dit een goed systeem omdat het niet standaard gebeurd en relatief weinig kost. Zo'n smeltbeveiliging kost ongeveer 10 euro en moet om de twee jaar vervangen worden. Dan heb je ook nog de wat duurdere exemplaren en die hebben een ander systeem.
Hydrostatisch (Hammar) systeem...dit is het minst kwetsbaar maar wel het duurste systeem. Dit werkt op waterdruk dus moet volledig in het water zijn waardoor er druk op komt alvorens geactiveerd te worden.
Ook hier zijn weer een aantal verschillende kwaliteiten in...Dus een grote weerwar van ideeen waar we uit moeten komen...
Zodra ik eruit ben met hans weten jullie het ook...
Tevens zijn we ons weer in de zeilkleding aan het verdiepen, zodat we ook met minder mooi weer het water op kunnen. Maar nu het schip toch pas in november bij Van den Bosch arriveert kunnen we rustig alles uitzoeken.

Mocht iemand het leuk vinden om op de hoogte te blijven van deze vers begonnen reis van de cuarenta y tres, geef je dan op voor de mailing list van dit schip...

• 28 Oktober 2009 - 21:49

Kombuismuis:

heb je al een snijplank?

• 26 November 2009 - 09:37

hey maatje...

waar zijn de foto's en je stukje tekst dan?>