Sail 2010 - Reisverslag uit Velserbroek, Nederland van Rick en papa Hans Glas - WaarBenJij.nu Sail 2010 - Reisverslag uit Velserbroek, Nederland van Rick en papa Hans Glas - WaarBenJij.nu

Sail 2010

Door: Rick

Blijf op de hoogte en volg Rick en papa Hans

25 Augustus 2010 | Nederland, Velserbroek

Hehe, ....Even bijkomen nog van alle drukte en sensatie...
Wat een feest blijft het ook he. Zeker namens mijn maatje Stef! Daar begon de sail al met de santpoortse feestweek voor. Maar we gaan even naar de dinsdag 17 augustus, dat was namelijk de dag dat we de boot aan de binnenzijde (zoals we dat hier noemen) hebben gelegd.
MET DANK AAN MARCO en de rest van de mensen van de Willem Beukels (zeeverkenners). Daar die in de vissershaven lag, konden wij mooi op hun plaats met toestemming van bovengenoemde, maar niet zonder slag of stoot...
De waterpolitie had namelijk besloten dat er nergens aan de binnenzijde aangemeerd mocht worden. Nu hebben ze ons verteld dat het een prive steiger is, dus hebben wij de stoute schoenen aangedaan en zijn we met de neus in de wind blijven liggen...en zo is alles goed gekomen.
Dinsdag bleef Rem met zijn zoon slapen om vervolgens een leuke avond met de binken te hebben hahaha Foto's met stil-leven ofzo heb hij ervan gemaakt (flessen Crostes met de getrakteerde Franse (gouden) kaasjes van Stef).In de ochtend iedereen lekker vroeg gewekt door mijn uitgeslapen neefje...wij iets minder allemaal. Toen de woensdag eenmaal was begonnen ging het langzaam weer hahaha tot de avond... want woensdag 18 augustus was de pre-sail in IJmuiden. Erg leuk met mooie schepen langs de kade en een spetterend optreden van Crazy piano's
Vervolgens zijn we op de terugweg beland op de beukels bij Marco en de rest van de zeeverkenners... om half twaalf was er vuurwerk vanaf het fort-eiland. Dat hebben we gemist omdat er nogal wat trayen bier van de kant aan boord was gekomen en we door de patrijspoorten tegen de neus van een kotter zaten te kijken, top!!! Over vijf jaar herkansing!
Vervolgens na wat kleine versnapperingen waren Stef en ik om een uur of vijf weer op de Cuarenta y tres... Hans is wederom de oudste en wijste geweest, want die is om half twee al naar de boot terug gegaan.
Stef had ook om half acht s'morgens nog een beetje last van de vorige avond hahaha Want vriendje Sven die uitgeslapen was kwam ons even wekken.
Sven was voor een dag weer waterpolitie tijdens de parade.
Toen we eenmaal wakker waren en Rick zich op sluwe, slinkse wijze van zijn zonnebril had laten ontfrutselen, werd ik door mijn VRIEND zonder pardon in het water gedonderd hahaha het is je vergeven hoor.nadat de genodigde eenmaal aan boord waren zijn we langzaam met de stoet mee gaan varen...
Voor de mensen die mee waren hoef ik niets te zeggen voor de mensen die er niet waren: JULLIE HEBBEN WAT GEMIST.
Over vijf jaar hopen we er allemaal weer een mooie dag met leuke herinneringen aan te kunnen beleven... Wij stemmen voor Sail 2015
Tot slot
Wat een mooie dag doet afsluiten...
In de Jachthaven terug keren en er achterkomen dat de tijdelijke nieuwe ligplaats in Seaport Marina, vanwege de Hiswa, al bezet is en er dan achter komen dat je vaste plaats ook al in gebruik is genomen....wederom top...
Hierdoor kwamen we naast een paar gezellige 35+ dames te liggen, waarmee tot de late uurtjes gesproken is. En Sven bij ons op de boot is blijven slapen. In de ochtend kwam het goed uit, want konden we even met zijn drieen de boot naar haar tijdelijke ligplaats brengen om vervolgens een verfrissende duik in de haven te doen.

Kortom was helemaal top Sail 2010

• 24 Augustus 2010 - 23:37

Kees:

Wat een mooie foto`s.
    Jeempie man,jij had schrijver moeten worden........

• 21 September 2010 - 07:08

Marian:

Hey
    wat een leuke foto"s heb een onwijs gezellige dag gehad.